Szolgáltatások Rólam árak ajánlatkérés blog referenciák kapcsolat
Humor az online kommunikációban
2020 / 01 / 28

Sokan szeretünk mosolyogni, nevetni, jó néven vesszük a viccet. De vajon mindig, minden körülményben? Gondolkodjunk kicsit másképp.

A megfelelő tartalommal bíró humor jó hatással van ránk. Kellemes érzést okoz bennünk, egy vicces tv reklámot minden bizonnyal könnyebben meg is jegyzünk, mint komor társaikat. Jó emléket őrzünk róla, bizonyos szempontból befolyásolhat is minket a vásárlási szokásaink során. Azonban egészen biztos, hogy nem célszerű a humort minden típusú tartalomnál ugyanúgy használni. Egy jól eltalált, megmosolyogtató információ aranyat érhet, de ha rosszul sül el, akár végzetes hibát is elkövethetünk vele.

A képi anyagokban és videós tartalmakban kicsit bátrabban nyúlhatunk a humor eszközéhez, hiszen ezeket gyorsan áttekintik a felhasználóink, könnyen befogadják és elteszik magukban a megfelelő polcra. A szövegeknél, közösségi oldalakon történő posztolásoknál már sokkal körültekintőbbeknek kell lennünk. 

 

Miért nem működik ugyanúgy minden esetben egy vicces tartalom?

Sokan vannak, akinek kifejezetten jól áll a vicceskedés. Ugye te is ismersz olyan embert, akivel ha találkozol, biztos vagy benne, hogy jó kedvre derít, elsüt egy viccet, arcodra mosolyt csalva húz elő egy tréfás reakciót az adott szituációra. Épp abban rejlik ennek értéke, hogy ott, abban az adott pillanatban, abban a társaságban jól működik. Mindenki érti, tudja, hogyan kell értelmezni, nem lehet félreérteni. A humort alkalmazó be meri vállalni, számol a reakciókkal, annak megfelelően építi esetleg tovább az ilyen típusú kommunikációját.

Az online térben azonban nincs erre lehetőség. Ha neked nem egy kifejezetten humoros tartalmú facebook oldalad van, akkor bánj óvatosan a mókával. Számos ilyen közösségi felület van. Az emberek azért követik az oldalt, azért látogatnak el akár naponta is felületre, mert biztosak benne, hogy valami ötletesen tálalt vicces információt találnak ott. Tudják mire számíthatnak, milyen típusú kommunikációval fognak találkozni, szórakoztatja őket. 

Egy komoly vállalkozásnak sokkal óvatosabban kell ehhez a témához nyúlnia. Természetesen ajánlott viccesnek lenni, de néhány tényezőt érdemes szem előtt tartani:

Tartalom: vigyázz, hogy véletlenül se tartalmazzon olyat, mellyel bárkit megsérthetsz, rendkívül nagy kárt okozhatsz a megítélésedben.

Időzítés: gondosan figyelj arra, hogy mikor és melyik kommunikációs csatornán vicceskedsz. A Facebook felülete sokkal befogadóbb, lazább hangvételű, sokkal alkalmasabb erre, mint pl. a céged nagy ügyfeleket bevonzani kívánó weboldala

Mennyiség: nincs konkrét szám, hogy heti hány alkalommal éri meg viccesnek lenni, ez tevékenységtől függ. Tervezz előre, vizsgáld a reakciókat, és ennek megfelelően módosítsd a gyakoriságot. Lehet, hogy neked csak évente egy vicces tartalom fér bele a profilodba.

Örök érvényűség: kifejezetten fontos, hogy olyan vicces képet, humoros videót, találó szóviccet alkalmazz, melyből várhatóan később sem lesz problémád. Nem tapintasz vele olyan területre, ami megosztó lehet, ami miatt negatív megítélésben lehet részed.

 

Az ilyen típusú tartalmak készítésénél mindig a célközönséged várható reakciót vedd figyelembe. Gondolj az esetleges fejlesztésekre, ne csak a mának kommunikálj! Tegyük fel, hogy van egy facebook csoportod, ahol kifejezetten férfiaknak értékesítesz termékeket. Minden bizonnyal belefér a felület kommunikációjába egy-egy női témájú vicces tartalom. Egészen addig, amíg nem lép szintet a vállalkozásod, és nem szeretnél nyitni a hölgyek felé is. Akkor bizony érdemes lesz átnézni ezeket a posztokat.

Nem tudhatod, hogy az általad abban a pillanatban humorosnak szánt információval a felhasználóid mikor, milyen körülmények között találkoznak. Ezért fontos az időzítés, valamint a körültekintő szerkesztés, megfogalmazás. Ami az egyik emberből a várt hatást váltja ki, az a másikból lehet, hogy éppen az ellenkezőjét.

 

Van, ahol kifejezetten ajánlott, és akad, ahol szinte tilos

Sokféle tartalom létezik: szöveges, képi, videós, tájékoztató, szórakoztató, oktató. Mindegyikben lehet helye mókának, de egészen biztosan másképp hat az emberekre. A több ezer, tv-ben és online felületeken található reklámok közül talán közelebb kerülnek hozzánk a vicces tartalmak, amikor azonban egy komolyabb témában keresünk videót a youtube-on, akkor nincs helye vicceskedésnek. Amikor a közönségünk befogadóbb hangulatban van, mi is lehetünk merészebbek, de vannak napok, hetek, amikor csak árthatunk magunknak. Amikor a hírportálok tele vannak a világot érintő negatív eseménnyel, akkor  nagy ívben kerüljük a humort.

Összességében viccesnek lenni jó, szükséges vele kiegészíteni a mindennapjainkat, szeretünk nevetni. Remek hatást válthatunk ki, rengeteg pozitív visszajelzésre számíthatunk, ha megfelelően alkalmazzuk a humort a kommunikációnk során. 



humor a interneten
vicces bejegyzések
vicces tartalmak
további bejegyzések
Hatékony tárgymező a hírleveledhez blog írás
A tárgymező szövege egyszerre értékesítő és költségoptimalizáló, tulajdonképpen egy ajtó a remekül megszerkesztett hírleveledhez. Persze csak akkor, ha meg is nyitják.
Milyen szövegeket írok?
Kérj ajánlatot még ma!

Akiknek már írtunk szöveget
nyil nyil2
© 2019 - 2024 www.nonno.hu | adatvédelmi tájékoztató | Impresszum
powered by Forweb Weboldal Készítés
Ajánlatkérés
Hívj minket!
Üzenet küldés
Kövess minket!
Csatlakozz!
menu-kep
Üzenetét megkaptuk. Hamarosan felvesszük önnel a kapcsolatot.