Szinte minden weboldal menüjében ott van a “rólunk” pont, azonban csak kevesen használják jól ezt a lehetőséget. Sokat nyerhetsz és veszíthetsz is ezen a felületen. Ebben a cikkben megmutatom, hogyan építsd fel ezt az oldalt, hogy az elnyerje a látogatók figyelmét.
Korábban a weboldalakon minden bemutatkozást szolgáló aloldal úgy kezdődött, hogy vállalkozásunk ebben az évben jött létre, azzal a céllal, hogy (…). Hosszabb-rövidebb terjedelemben taglalták a tulajdonosi viszonyokat, a történeti áttekintést. Hogy szükség van-e erre 2020-ban? Igen, de nem a legértékesebb helyen.
Be kell mutatkozni a felhasználóknak, hiszen statisztikák bizonyítják, hogy…
Amikor egy vállalkozás vezetője vagy egy cég igazgatója szembesül azzal a feladattal, hogy egy ilyen típusú leírásra van szükség, akkor elkezd egy száraz leírást készíteni. Azonban a rólunk szöveget nem magadnak írod, hanem a felhasználónak. Vajon mire kíváncsi elsősorban a leendő vevőd, megrendelőd? Hogy 10, 20 vagy 30 évvel ezelőtt helyileg hol volt a vállalkozásod, vagy miért hoztad létre a kft-t? Vagy inkább arra, hogy most hol tart a céged, kiket szolgálsz ki és miben tudsz segíteni neki?
A bemutatkozás minden elemére szükség van, a kronológiai leírásra, a vállalkozás történetére is, csak a megfelelő helyen.
A vizuális tartalom amellett hogy megtöri a szöveg folytonosságát, rendkívül hasznos. Kifejezetten ezen a felületen, ahol bizalmat szeretnél ébreszteni az olvasóban, hogy te, vagy a te céged a legjobb választás. Egy előnyös arckép a cég vezetőiről, vagy kkv esetén a teljes csapatról hozzájárul a hitelességhez, az emberek szeretik látni, kivel fognak beszélni telefonon, ki kezeli a megrendeléseit, ki vállal garanciát a munka minőségéért.
A munkatársak képei mellett - iparágtól függően - szintén jó ötlet néhány kép feltöltése a munka valódi helyéről, irodáról, épületről. Megnyugtató egy érdeklődő számára, ha látja, hogy milyen körülmények között dolgoztok, ha csak egy kép erejéig is, de betekintést kap a ti életetekbe. Lehet, hogy ismerős arrafelé, ahol a te telephelyed van, egy külső kép segítségével könnyebben odatalál üzletedhez, vagy egy irodai fotón látja, hogy kivel fog találkozni, ha belép hozzátok.
Ha olyan tevékenységed vagy szolgáltatásod van, ami földrajzi szempontból kötött, akkor erre hívd fel a figyelmet. Bármennyire is jó a szöveged, és meg is győzöd vele a látogatót, semmi hasznod nem lesz belőle, ha nem tudod őt kiszolgálni, valamint a felhasználót is csalódás éri, ha erre a tényre csak egy telefonhívást követően derül fény.
Visszatérve az első gondolathoz, igen, mégis kell a céges történeti beszámoló, hiszen nagyon sokan vannak, akiket ez érdekel, és még akár a vásárlásban vagy megbízási döntésben is befolyásol. Ha egy vállalkozás több éve vagy évtizede működik, akkor annak oka van, és azt az utat érdemes is megmutatni.
A Rólunk oldal ne legyen befejezetlen. Az olvasó tudjon továbblépni valamilyen hasznos és értékes tartalomra. Irányítsd a kapcsolat oldalra, mutasd neki lehetőséget a szolgáltatásaid megismerésre, hívd fel a figyelmét a referenciáidra. Zárd le valamilyen cselekvésre ösztönző gondolattal.
Ha a vállalkozásnál nincs alkalmas munkatárs erre a feladatra, akkor egy szövegíró külső szemlélőként nagyon frappánsan és figyelemfelkeltően be tudja mutatni a céged. Sok múlhat ezen a néhány bekezdésen, érdemes nagy figyelmet fordítani annak megszerkesztésére.
A SEO egy angol nyelvű rövidítés, jelentése: Search Engine Optimization, vagyis keresőoptimalizálás.
Másnéven landoló oldal, a weboldal azon felülete, ahová a látogató egy hirdetésre való kattintás után, vagy a keresőoptimalizálás eredményeképpen érkezik.