Az ügyfeleidnek, vásárlóidnak vagy partnereidnek kiküldött hírlevél sikere nagymértékben azon múlik, hogy a célzott személyek rákattintanak-e az olvasatlan e-mailre. Látják, hogy ki a feladó, honnan érkezett a levél, azonban ha pusztán ez a tény nem elég ahhoz, hogy megnyissák az üzenetet, akkor már csak az e-mail tárgymező szövege marad neked arra, hogy rávedd az illetőt, olvassa el a belső tartalmat.
Egy hírlevél tárgymező szövege olyan mint egy jó értékesítő, aki személyes eladás során a köszönés után egyetlen rövid mondattal, szófordulattal igyekszik összefoglalni, miről is fog szólni a beszélgetés. Képzeld el, hogy az élelmiszerboltodba belép egy olyan értékesítő, akivel évek óta együtt dolgozol, és a következőt mondja: “Hoztam neked valamit, amiért nagyon hálás leszel”. Mit fogsz tenni? Elküldöd, vagy széles mosollyal várod, mivel akar meglepni?
Költségoptimalizáló, hiszen már ezen a ponton eldől, volt-e értelme annyit áldoznod a szövegírásra, a marketingre és minden másra. A rossz hír azonban az, hogy a tárgymező nem csak az első lehetőség az olvasó figyelmének felkeltésére, hanem konkrétan az egyetlen is. Felépítesz egy gyönyörű üzletet, ami modern, igényes és ügyfélbarát, azonban a bejárati ajtód egyáltalán nem erről árulkodik. Ha a szomszédban lévő konkurenciád ajtaja csillog-villog és belépésre szólít, szerinted kihez megy be a vendéged?
Következetesség - arról szóljon, amiről a levél tartalma is fog. Te sem szereted, ha ígérnek neked valamit, ami igazán jól hangzik, és attól eltér a valóság, amit kínálnak.
Adj előnyt - mindenképp fogalmazz bele valamilyen előnyt, amiért érdemes kattintani. Valamit, amivel az ügyfél több lesz, aminek köszönhetően úgy érzi majd, hogy előnyt szerez a többiekkel szemben. Neki hamarabb lesz olyan terméke, olcsóbban kapja, dicsekedhet valamivel a barátoknak vagy a szomszédnak.
Légy figyelemfelkeltő - ez nem igazán újdonság, de fontos hangsúlyozni, hogy ne légy átlagos. Ha aznap te vagy a tizedik, aki különleges ajánlattal, vagy tavaszi akcióval próbálja meggyőzni leendő vevődet, akkor nagy eséllyel meg sem fordul a fejében, hogy megnyissa az üzenetet.
Játssz az idővel - valahogy utalj rá, hogy időhöz van kötve. Kellő mértékben sürgető elemként is meg lehet fogalmazni, hogy már nem sok ideje van élni az általad kínált lehetőséggel. Jól működnek a még ma, csak most kifejezések is.
Tesztelj, elemezz, optimalizálj!
Nagyobb címlista esetében célszerű élni a tesztelés lehetőségével. A célközönséged tagjai különböző emberek, eltérő élethelyzettel, más és más hangulattal (a kiküldés pillanatában), egyszerűen más a nyomógombjuk. A tárgymező hatékonyságát befolyásolhatja, hogy a hét melyik napján, mely napszakban nyomsz a küldés gombra. A rendkívül jól működő A/B teszt alkalmazásával sejtések és jóslatok helyett konkrét adatok állnak majd rendelkezésedre.
Így csináld a gyakorlatban!
Ha teheted, dolgozz csapatban. Több szemszögből látva egy feladatot, remek ötletek tudnak születni. Írjatok össze több ötletet: legyen benne rövidebb és hosszabb, felszólító és kérdő kifejezés, számok és ígéretek. Válogassátok ki a legjobbakat - mindig szem előtt tartva a célközönséget - és teszteljetek.
Ha pl. van 1000 feliratkozó, és sikerült 2 bombajó tárgymezőt írnotok, akkor küldjétek ki mindkettőt 100-100 embernek. A 10-10 % alapján pedig készíts elemzést. Vizsgáld meg, hogy melyiket nyitották meg többen. Azonban nem csak ezt kell megnézned, hiszen nem az a lényeg, hogy ki nyitotta meg, hanem ki jutott el odáig, hogy nálad konverzióként jelentkezzen a cselekvése. Vett a termékedből, ajánlatot kért, jegyet vásárolt a rendezvényedre, ellátogatott az aloldaladra, stb.
Lehet, hogy az “A” tárgymezővel ellátott hírlevelet 100-ból 30-an megnyitották, de csak 2 db konverziót eredményezett, míg a “B” verzióra csak 20-an kattintottak, de 8 db vásárlás történt.
Szánj a hírleveled megírására kellő időt! Nagyon sok múlik rajta, ezen áll vagy bukik a kampány sikere vagy kudarca. Te sem engedheted meg magadnak, hogy feleslegesen dolgozz és költsd a pénzed.
A SEO egy angol nyelvű rövidítés, jelentése: Search Engine Optimization, vagyis keresőoptimalizálás.
Másnéven landoló oldal, a weboldal azon felülete, ahová a látogató egy hirdetésre való kattintás után, vagy a keresőoptimalizálás eredményeképpen érkezik.