A megfelelő ajánlat kiválasztása nehéz feladat. Számos árkalkuláció létezik, ezeket mutatom be ebben a cikkben.
Ez nem az a bejegyzés, ahol a szövegírás fontosságáról, és látogató növelő hatásáról lesz szó, hiszen ezzel már minden bizonnyal tisztában vagy, ha arról érdeklődsz, mennyibe is kerül az, hogy jó és eredményes szöveged legyen.
A szövegírásnak több részterülete van, ezért az árszabásnál sem mindegy, hogy például marketing szövegírásról, SEO szövegírásról vagy blog bejegyzések készítéséről van szó. A ráfordított időt nagyon sok minden befolyásolja.
Különböző témájú és különböző céllal megírt szövegek nagyon eltérő mennyiségű és minőségű munkát igényelnek. Befolyásolja az árat, hogy mennyire közismert a téma, milyen terjedelmű írást kell készíteni, hol fog megjelenni a szöveg és még sok-sok egyéb tényező.
Karakter, leütés alapján - sokan hívei ennek az árkalkulációnak, mert úgy gondolják, hogy ez a módszer a leginkább korrekt és a legjobb módja a pontos elszámolásnak. A lényege, hogy egy szöveg esetében 10 000 karaktert vállalnak, és ezt be is tartják, amit a megrendelő nagyon egyszerűen le tud ellenőrizni. Ezzel a módszerrel előre lehet tervezni, az utánkövetés adott, ami a gyenge pontja lehet, a mennyiséget tartja szem előtt és nem a minőséget. Természetesen ez nem zárja ki, hogy kirobbanó lesz a minőség is.
Szavak száma alapján - szubjektív számítási forma, hiszen egy “a” betű is szónak számít, de egy 20 betűs szó is csak “egynek”. Akadnak, akik arra alapozzák azon véleményüket, hogy ez a legmegfelelőbb módszer, hogy így nem kell magyarázni, hogy a 10 000 karakterbe a szóközök és az írásjelek beleszámítanak-e vagy sem. A megrendelők fejében egyébként ez a módszer él, mielőtt elkezdenek tájékozódni a lehetőségekről.
Óradíj alapján - a lényege és az alapja a korrektség. Nagyon nehezen nyomon követhető, hogy a szövegíró valóban annyi órát dolgozott-e vele. Persze, ha nagyon jól sikerül egy munka, akkor lehet nem is foglalkozik ezzel a megrendelő, de ha nem aratott le minden díjat a szöveg, és ráadásul kétszer annyi időt dolgozott vele, mint amennyit a megrendelő szánt rá, akkor abból nehéz konfliktus nélkül kijönni. Tud ez is jól működni két összeszokott fél között.
Oldalszám alapján - egységnek jó, amivel lehet számolni egy szöveg esetében, de valójában nagyon sokmindentől függ: szövegszerkesztő típusa, margó beállítások, betűméret, betűtípus, stb. Ha ezeket előre rögzítik a felek, akkor nagyon sok félreértést és kellemetlenséget megspórolnak maguknak.
Szövegírás projekt alapon - egyre jobban terjed az a szövegírási ajánlatkészítés, amikor konkrétan, személyre szabott árakat kínál a szövegíró. Konzultál a megrendelővel, pontosan felméri a munkát, annak jellegét és mennyiségét, majd ezt részletesen vagy egy összegben beárazza. Vállal rá egy határidőt és egy komplett ajánlatot készít. Ezt tudja ötvözni a fenti módszerek bármelyikével, azokat beépítve alakítja ki a teljes ajánlatot. Pl.: blog írását szavak száma alapján, marketing szöveget karakter elszámolásban, weboldal szöveget pedig a felmért munka alapján határozza meg.
Természetesen a fenti módszerektől függ, hogyan számolják a díjat. Ha a karakter alapú elszámolást választja valaki, akkor is különböző árakat talál a piacon. SEO szövegírásnál 2-3 Ft/karakter árak vannak, marketing szövegek esetében pedig akár 10 Ft/karakter is előfordul. Weboldalak esetében komplexebb ajánlatok is előfordulnak, jellemzően 40-60.000 Ft között indulnak a kezdő ajánlatok egy átlagos weboldal esetében.
Különleges és frappáns módja a szövegírási áraknak, ha csomagokat határoz meg a szövegíró. Az nonno.hu szövegírási csomagajánlatait itt találod.
Mindenki szereti a konkrétumokat, vagy legalább is azt, ha megrendelőként kap valami kézzelfogható információt. Ezért egyes területeken jól működik az a módszer, ha egy csomagban vannak meghatározva a feltételek. Konkrétan ezeket szolgáltatja a szövegíró, ennek ennyi az ára. Ha ettől eltérő munkára van szükség, akkor jöhetnek a fentebb taglalt módszerek, egyedi szövegírás ajánlatok.
Egy induló weboldal vagy webáruház esetében kifejezetten célravezető egy olyan szövegírói csomagot választani, ahol egy szakember megír minden tartalmat, ami szükséges. Egységes szemlélettel megírja, formázza és szerkeszti a tartalmakat, minden részletes leírást, tájékoztatót az utolsó szóig. Komplex szolgáltatás, meghatározott feltételekkel, ami nagy segítség lehet egy weboldal tulajdonosnak.
Másik hasonló terület ahol rendszeres a szövegírási csomagok alkalmazása, azok a céges blogok. Az árat befolyásolja a bejegyzések megjelenésének gyakorisága és terjedelme, a feldogozandó téma.
Csomagok esetében konkrétumok vannak: meghatározott feladatok adott karakterszámban, megjelenési gyakorisággal és előre megadott árral.
Sokszínű terület a szövegírási áraké. Mindegyik módszernek vannak előnyei és hátrányai és biztosan mindegyik működik is, csak meg kell találni az egymáshoz tartozó partnereket. Hogy az adott megrendelőnek egy adott feladatra melyik a leginkább célravezető, azt magának kell eldöntenie.
A SEO egy angol nyelvű rövidítés, jelentése: Search Engine Optimization, vagyis keresőoptimalizálás.
Másnéven landoló oldal, a weboldal azon felülete, ahová a látogató egy hirdetésre való kattintás után, vagy a keresőoptimalizálás eredményeképpen érkezik.