Mielőtt belekezdenél egy felépített tartalommarketing kampányba, mindenképpen szükséges egy átfogó elemzést, tartalom auditot készítened. Meg kell határozni a célt, és ennek szem előtt tartásával kell megvizsgálni a már meglévő szövegeket, képeket, videókat, blog bejegyzéseket.
Melyek a legnépszerűbb tartalmaid? (weboldalon és közösségi médiában)
Milyen típusú tartalom népszerű a szolgáltatásod/terméked piacán? (blog bejegyzés, képek, videók)
Mely cikkre érkezik a legtöbb organikus forgalom a keresőkből?
Ezeken kívül számos tényezőt, részletet meg kell nézni, mérlegelni, osztályozni: címek megfogalmazása, melyik napszakban lett posztolva a kép vagy videó a közösségi médiában, frissítési gyakoriság, stb. Az információk birtokában tudjuk osztályozni a tartalmakat, hogy mire nincs szükségünk, mi az, amit kisebb vagy nagyobb módosításokkal érdemes megtartani, és arra is fény derül, hogy melyek a hiányosságok, milyen tartalmakat kell a jövőben készítened.
A SEO egy angol nyelvű rövidítés, jelentése: Search Engine Optimization, vagyis keresőoptimalizálás.
Másnéven landoló oldal, a weboldal azon felülete, ahová a látogató egy hirdetésre való kattintás után, vagy a keresőoptimalizálás eredményeképpen érkezik.