Mi a tartalom? Minden olyan online és offline anyag - szöveg, kép, videó, egyéb -, melyet annak érdekében hoznak létre, hogy tájékoztatást nyújtson a weboldal látogatója, egy érdeklődő vagy egy leendő megrendelő, ügyfél számára. Számos formát ölthet a tartalom: ide tartozik a webáruházad szövegezése, egy hírlevél, youtube-csatorna anyagai, képek, szórólapok.
A választ a célközönségedben keresd. Hiszen a tartalmaid célpontja ő, aki rendelni fog, vásárolni, megbízni téged egy munkával. Neki kell szólni, az ő problémáira nyújtott megoldásaidról, az érzelmei által vezérelt vágyakról. Legyen szó egy régóta vágyott futócipő megvásárlásáról, vagy egy óceánjáró hajón eltöltött nyaralásról.
Mi a különbség a reklám és a tartalommarketing között? A reklám esetében - akár alkalmi jeleggel -, szeretnéd meggyőzni az érdeklődőt, hogy nálad vásároljon, tőled rendeljen, neked adja a munkát. A tartalommarketing folyamán pedig felépítesz egy hátteret, melynek köszönhetően az ügyfeled, vevőd bízni fog benned. Válaszokat adsz a kérdéseire, megoldásokat a problémáira, godolkodsz a fejével. Olyan tartalmat talál nálad, melyekben ezeket megkapja tőled. Ha jól végzed ezt a marketing szemléletű stratégiát, fel sem merül benne, hogy a te szakterületeden nem te értesz a legjobban az adott témához.
Szükséges egy terv. Amiben pontosan meghatározod kinek, mikor és mit szeretnél kommunikálni. Kiválasztod, hogy milyen tartalmakat készítesz, milyen csatornákon juttatod el a célközönségednek, hogyan ütemezed a kampányokat. Összetett marketing tevékenység, mely megalapozza sikered.
A SEO egy angol nyelvű rövidítés, jelentése: Search Engine Optimization, vagyis keresőoptimalizálás.
Másnéven landoló oldal, a weboldal azon felülete, ahová a látogató egy hirdetésre való kattintás után, vagy a keresőoptimalizálás eredményeképpen érkezik.