Szolgáltatások Rólam árak ajánlatkérés blog referenciák kapcsolat
Mi a landing page és mire tudod használni?
2020 / 04 / 10

 

Az online marketingesek és a programozók pontosan tudják a választ a kérdésre, azonban a nem szakmabeliek körében nem igazán ismert, sok weboldal vagy webáruház tulajdonos sem tudja mi is ez pontosan. 

Hívjuk landing page-nek, landoló-, cél- vagy érkező oldalnak is ezeket az megjelenéseket. Olyan egyoldalas online felületek, melyeket egy kifejezett cél érdekében hozunk létre. A közösségi médiában megjelent posztjainkat ide irányítjuk, ezekre a felületekre mutatnak Google Ads hirdetéseink, erre építünk marketing kampányokat. 

Olyan tematikus oldal, ahol egy terméket, ajánlatot mutatunk meg a látogatóknak. Minden landoló oldalon van valamilyen konverziós cél, egy cselekmény, amit szeretnénk elérni.

 

Miben különbözik a weboldal a landing page-től?

Egy weboldal összetett gépezet: tevékenységtől függően minden honlap több oldalból áll össze teljes egésszé. Néhány tucattól akár több ezerig terjedhet az oldalak száma, mint pl. főoldal, szolgáltatások, rólunk oldal, referenciák, kapcsolat. A szolgáltatások köre, a webáruházban értékesített termékek száma határozza meg, hogy hány egymástól különböző felülete van a weboldalnak vagy webshopnak. Ezek összessége alkotja a komplex weboldalt.

Ezzel szemben a landing page egyetlen oldalból áll, az egésznek egyetlen konkrét célja van. Nem lehet róla elkalandozni, egy irányba tereli az olvasó figyelmét. Ennek köszönhetően a látogatónak két lehetősége van ezen a felületen: megteszi, amit elvárnak tőle vagy bezárja az oldalt.

 


A landing oldalnak mindig egy célja legyen.


 

Egy jól működő landing oldalon nem szabad választási lehetőséget adni a látogatónak. Ha két, egymástól nagyságrendekben különböző cél szerepel ezen a felületen, akkor azzal a saját látogatóit osztja meg az oldal.

 

Milyen céljai lehetnek egy landoló oldalnak?

E-mail cím szerzése - a célja, hogy a látogató valamilyen ígéret ellenében adja meg az email címét. Hasznos dolgokkal szokás csábítóvá tenni a kérést: rendszeresen kap majd hírlevelet az újdonságokról, megkapja az elérhetőségére a vágyott e-bookot vagy bármilyen más hasznos tartalmat.

Lead szerzés - itt egy email címen túl már egyéb adatokat is elkérnek, függően attól, hogy mi a korábbi kommunikáció, hol tartanak az értékesítési folyamatban. Jellemzően cégnévre, titulusra, telefonszámra irányulnak, hiszen ezek birtokában egy ügyes marketinges rendkívül hatékonyan tud célozni a későbbi hirdetések és ajánlatok kialakítása során.

Átkattintó céloldal - ezek olyan felületek, ahol még nem a végleges ajánlat szerepel. Olyan termék vagy szolgáltatás esetében szokták alkalmazni, amikor egyszerűen nem lehet azonnal a vásárló elé tolni a “vedd meg most” feliratot. Ez a felület készíti elő a következő landing oldalt, sorolja fel az előnyöket annak érdekében, hogy a kattintás után már a felhasználó vásárolni, rendelni akarjon.

Hosszú sales/értékesítési oldal - összetett felület, ahol lépésről lépésre haladhat a látogató. A felület nagyon gondosan felépített, előre megtervezett kell legyen, hiszen minden bekezdésnek, minden alcímnek jelentősége van. Bevezeti a terméket, megmutatja annak előnyeit, esetleg hogyan készül, hogyan lehet megrendelni, és ott azon a felületen le is tudja a potenciális vevő zárni a folyamatot egy vásárlással, vagy megrendeléssel.

 

A landing page egy roppant hatékony eszköz a cél elérése érdekében, legyen szó egy email cím megszerzéséről, vagy akár egy több százezer forintos gép értékesítéséről. Gondos tervezést és szakértelmet igényel megszerkesztése, és egyik legfőbb alkotóeleme a megfelelő szöveg megírása. Úgy felépíteni a kommunikációt, megfogalmazni a fő- és alcímeket, hogy az vezesse a felhasználót a kívánt cél felé. Igazi kihívás egy szövegíró számára.



landing page
landoló oldal
sales oldal
céloldal
landing oldal
további bejegyzések
Ezt írd a honlapod Rólunk oldalára blog írás
Szinte minden weboldal menüjében ott van a “rólunk”, azonban csak kevesen használják jól ezt a lehetőséget. Sokat nyerhetsz és veszíthetsz is ezen a felületen.
10+1 tény, amit a SEO szövegírásról 2020-ban tudni érdemes blog írás
Amikor a Google-nek tetsző tartalmat készítünk, hagyatkozunk a tapasztalatokra, figyelembe vesszük az új irányelveket, alkalmazzuk a legújabb technikákat.
Milyen a jó termékleírás egy webshopban? blog írás
Mutatok 5 remek praktikát, amivel növelheted a forgalmat a webáruházadban, és pár hibát is, amit semmiképp ne kövess el.
Milyen szövegeket írok?
Kérj ajánlatot még ma!

Akiknek már írtunk szöveget
nyil nyil2
© 2019 - 2024 www.nonno.hu | adatvédelmi tájékoztató | Impresszum
powered by Forweb Weboldal Készítés
Ajánlatkérés
Hívj minket!
Üzenet küldés
Kövess minket!
Csatlakozz!
menu-kep
Üzenetét megkaptuk. Hamarosan felvesszük önnel a kapcsolatot.