Az online marketingesek és a programozók pontosan tudják a választ a kérdésre, azonban a nem szakmabeliek körében nem igazán ismert, sok weboldal vagy webáruház tulajdonos sem tudja mi is ez pontosan.
Hívjuk landing page-nek, landoló-, cél- vagy érkező oldalnak is ezeket az megjelenéseket. Olyan egyoldalas online felületek, melyeket egy kifejezett cél érdekében hozunk létre. A közösségi médiában megjelent posztjainkat ide irányítjuk, ezekre a felületekre mutatnak Google Ads hirdetéseink, erre építünk marketing kampányokat.
Olyan tematikus oldal, ahol egy terméket, ajánlatot mutatunk meg a látogatóknak. Minden landoló oldalon van valamilyen konverziós cél, egy cselekmény, amit szeretnénk elérni.
Egy weboldal összetett gépezet: tevékenységtől függően minden honlap több oldalból áll össze teljes egésszé. Néhány tucattól akár több ezerig terjedhet az oldalak száma, mint pl. főoldal, szolgáltatások, rólunk oldal, referenciák, kapcsolat. A szolgáltatások köre, a webáruházban értékesített termékek száma határozza meg, hogy hány egymástól különböző felülete van a weboldalnak vagy webshopnak. Ezek összessége alkotja a komplex weboldalt.
Ezzel szemben a landing page egyetlen oldalból áll, az egésznek egyetlen konkrét célja van. Nem lehet róla elkalandozni, egy irányba tereli az olvasó figyelmét. Ennek köszönhetően a látogatónak két lehetősége van ezen a felületen: megteszi, amit elvárnak tőle vagy bezárja az oldalt.
Egy jól működő landing oldalon nem szabad választási lehetőséget adni a látogatónak. Ha két, egymástól nagyságrendekben különböző cél szerepel ezen a felületen, akkor azzal a saját látogatóit osztja meg az oldal.
E-mail cím szerzése - a célja, hogy a látogató valamilyen ígéret ellenében adja meg az email címét. Hasznos dolgokkal szokás csábítóvá tenni a kérést: rendszeresen kap majd hírlevelet az újdonságokról, megkapja az elérhetőségére a vágyott e-bookot vagy bármilyen más hasznos tartalmat.
Lead szerzés - itt egy email címen túl már egyéb adatokat is elkérnek, függően attól, hogy mi a korábbi kommunikáció, hol tartanak az értékesítési folyamatban. Jellemzően cégnévre, titulusra, telefonszámra irányulnak, hiszen ezek birtokában egy ügyes marketinges rendkívül hatékonyan tud célozni a későbbi hirdetések és ajánlatok kialakítása során.
Átkattintó céloldal - ezek olyan felületek, ahol még nem a végleges ajánlat szerepel. Olyan termék vagy szolgáltatás esetében szokták alkalmazni, amikor egyszerűen nem lehet azonnal a vásárló elé tolni a “vedd meg most” feliratot. Ez a felület készíti elő a következő landing oldalt, sorolja fel az előnyöket annak érdekében, hogy a kattintás után már a felhasználó vásárolni, rendelni akarjon.
Hosszú sales/értékesítési oldal - összetett felület, ahol lépésről lépésre haladhat a látogató. A felület nagyon gondosan felépített, előre megtervezett kell legyen, hiszen minden bekezdésnek, minden alcímnek jelentősége van. Bevezeti a terméket, megmutatja annak előnyeit, esetleg hogyan készül, hogyan lehet megrendelni, és ott azon a felületen le is tudja a potenciális vevő zárni a folyamatot egy vásárlással, vagy megrendeléssel.
A landing page egy roppant hatékony eszköz a cél elérése érdekében, legyen szó egy email cím megszerzéséről, vagy akár egy több százezer forintos gép értékesítéséről. Gondos tervezést és szakértelmet igényel megszerkesztése, és egyik legfőbb alkotóeleme a megfelelő szöveg megírása. Úgy felépíteni a kommunikációt, megfogalmazni a fő- és alcímeket, hogy az vezesse a felhasználót a kívánt cél felé. Igazi kihívás egy szövegíró számára.
A SEO egy angol nyelvű rövidítés, jelentése: Search Engine Optimization, vagyis keresőoptimalizálás.
Másnéven landoló oldal, a weboldal azon felülete, ahová a látogató egy hirdetésre való kattintás után, vagy a keresőoptimalizálás eredményeképpen érkezik.